Mitä Pilates on?

Pilates on kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. Pilatesharjoittelun avulla on mahdollista oppia käyttämään kehon lihaksia ja niveliä tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Pilates-liikkeiden teho perustuu kuuteen periaatteeseen: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Pilatesmenetelmä sopii jokaiselle, aloittelevasta liikkujasta urheilijaan.

Voit osallistua Pilateksen alkeis- ja jatkotunneille, kun olet täyttänyt 13-vuotta.

Asiakkaiden sanomaa

Rungon liikkuvuus lisääntynyt, keskittymiskyky parantunut, tasapaino parantunut, stressinsietokyky ja henkinen tasapaino ja mielenhallinta lisääntyy – uskon olevani parempi työntekijä kuin aiemmin ! Ja kaikki tämä kivassa porukassa ihan huippu-mahtavan Annikan ohjauksessa

Merja

Tanssitunneilla opettaja ei enää käy korjailemassa seisoma-asentoani (ainakaan niin usein kuin ennen) ja on hän sanonutkin monesti, että pilateksessa käyminen näkyy kehoni kannattelussa ja tanssissa. Tietoisuus omasta kehosta, sen liikkuvuudesta ja hallinnasta lisääntynyt.

Päivi

Parempi rangan liikkuvuus, enemmän poweria keskivartaloon. Nämä auttavat tanssiharrastuksessa. Parempi olo kropassa ja nupissa ylipäätään. Jes, mahtavaa!

Riitta

Pitää mun alaselän kunnossa! Öljyää ja suoristaa joskus vähän jäykistyneenkin rangan tosi kivasti 🙂 Ja tietysti plussana hyvä mieli!

Seija

Kaimani Annika on todella ammattitaitoinen ohjaaja. Tunnit ovat sopivan vaihtelevia ja vaativia. Harjoittelu auttaa erityisesti jäykkään rintarankaani ja tukee muita liikuntaharrastuksia kuten kuntosalia. Myös mielelle tekee hyvää keskittyä hengitykseen ja läsnäoloon. Ryhmään on aina kiva tulla, hyvä henki.

Annika

Pilates on parantanut kehon hallintaa monella tavalla. Aivojen käskyt lihaksiin menevät perille tehokkaammin ja ne saa kohdistettua tarkemmin. Kun tätä on harjoiteltu tunnilla, siihen alkaa kiinnittää huomiota myös muussa liikunnassa sekä töissä ja kotona. Liikuntasuoritusten parantaminen ja hyvän asennon pitäminen on helpompaa, kun tietää miten keskivartalosta saa tukea ja voimaa. Kehon hallinnasta on myös hyötyä ulkonäön kannalta, kun keskivartalo pysyy koossa.

Maija

Super peukku Annikalle! Harvoin löytää vetäjää, joka on aidosti innostunut ja kiinnostunut omasta alastaan. Pilates on auttanut mielenhallintaan, ’vanhojen’ lihasten koordinointiin ja yleensäkin tasapainoon.

Paula

Olen käynyt n 11x tunneilla ja huomaan kehoni notkistuneen ja tietoisuuteni kehon eri osista on lisääntynyt. Pyrin käymään kahdesti viikossa tunneilla ja heti kun ei pääse käymään, huomaan jäykkyyden kehossa. Syvien vatsalihasten hahmottaminen on vielä vaiheessa, saati niiden hyväksi saaminen. Annika on ammattitaitoinen ja positiivinen vetäjänä. Hänen fysioterapiataustansa näkyy tunneilla ja perustelut liikkeille tulee helposti selitettyä. Olen iloinen löytäessäni tämän lajin ja tämän salin – Kiitos -:)

Taina S.

Ohjaaja

Annika Cederlöf

Fysioterapeutti, Personaltrainer,
PhysioPilates 3-tason ohjaaja.

PhysioPilates

PhysioPilates on pilatesharjoittelua, johon yhdistyy fysioterapeuttinen osaaminen. Ohjaajana toimii PhysioPilates -ohjaajakoulutuksen saanut fysiotera­peutti. PhysioPilates voi olla pienryhmäharjoittelua, jolloin ryhmässä on mak­simissaan 12 henkeä tai yksilöllistä ohjausta, jossa asiakkaan erityistarpeet on huomioitu vielä tarkemmin. Tavoitteena on kehonhallinnan kautta edistää hy­vinvointia. PhysioPilates on rekisteröity tuotemerkki ja ohjaajien koulutuksesta vastaa Suomen Terveysliikuntainstituutti Oy.

PhysioPilates ohjaaja

PhysioPilates ohjaaja on käynyt ns. pitkän pilatesohjaajakoulutuksen ja läpäissyt vaaditut tasokekeet. Ohjaajakoulutuksen kokonaislaajuus on noin 1. vuosi (ta­sot I-III). Fysioterapeutintutkinto takaa sen, että PhysioPilates -ohjaaja pystyy antamaan yksilöllistä ohjausta huomioiden asiakkaan tuki- ja liikuntaelin­vaivat. PhysioPilates -tunnille tuleva asiakas voi luottaa tulevansa ammattitai­toisen pilatesohjaajan tunnille, jossa opastetaan tekemään liikkeet oikeaoppisesti ja turvallisesti.

Seniori Pilates

Seniori-pilates on suunnattu yli 60- v naisille ja miehille. Ikääntyminen tuo omia haasteita keholle, jotka on huomioitu tällä tunnilla. Tunti koostuu mm. keskivartalon syvälihastukea vahvistavista sekä kehon liikkuvuutta ja tasapainoa parantavista harjoitteista. Ohjaajana toimii Physiopilates koulutuksen saanut fysioterapeutti, jolla on monen vuoden kokemus ikääntyneiden sekä tuki- ja liikuntaelinongelmista kärsivien ohjaamisesta.

Yksilöllinen Pilates tunti

Mikäli sinulla on tai on ollut jokin pitkäaikainen tuki- ja liikuntaelinongelma tai olet toipumassa esim. leikkauksesta ja olet epävarma voitko osallistua pilates alkeiskurssille, voit varata ajan yksilölliseen ohjaukseen. Tällöin saat ohjausta juuri sinun ongelmaasi ja ohjeet sinulle sopivista harjoitteista.

Tervetuloa Pilates-tunneille Helsingin Lauttasaareen.